Alaeddin Yakan ile yollar ayrıldı


Akşam saatlerinde geldi haber. Kendi adıma konuşursam çok mutlu oldum. Doğru bir karar olduğunu düşünüyorum. Kariyerine ve iyi niyetine saygım sonsuz ama gerçekten pek bir faydasını göremedik hocanın. Sezon ortasından beri özellikle final grubu olmak üzere , gerek buradan gerek twitter'dan hep yazmıştım hoca yetersiz gibi diye. Aslında oyuncu yetiştirme konusunda Pertevniyal'de gösterdiği başarı ile 23 yaş olan ortalamamızda katkısı olur demiştim. O zaman twitter'da Mersinli basketbolsever bir arkadaş ''Alaeddin Hoca ile merdiven bile çıkılmaz lig çıkmaktan bahsediyoruz'' demişti, haklıymış. Ben yanıldım sezon başı tahminde.

Normal sezonu nispeten yumuşak bir grupta tamamladığımız için baz almıyorum, özellikle finallerde çember savunmasını bir türlü yapamayışımız soru işaretleri oluşturmuştu ama ondan önce gördüğümüz birşey vardı arkadaşlar arasında, hoca neden mola almıyor? Ben molaları bu kadar etkisiz kullanan bir hoca görmedim yakında. Hele son Karesi maçında daha 3.periyot başında yediğimiz 8-0'lık seriden sonra mola almayışı ayrı bir olay. Allahtan tribünlerde ufak bir gerginlik oldu da hakem maçı durdurdu. Buna şükrettik.

Alaeddin Hoca'da anlamadığım bir konu da son maçlarda yapmaya çalıştığı sık rotasyon. Oldum olası sevmediğim birşeydir. Hep eli sıcak olan oyuncunun parkede olmasından yanayım. Hoca genelde tam tersi hareket etti. Kemal'in 2 dakika içinde 5 sayı 3 ribaundluk performansıyla Karesi maçında tam pota altını Bora'dan sonra domine edecekken kenara alınması gibi. Yiğit Can Vardal'ın harika basketfaul ve ardından adam adama savunmasıyla topu bize kazandırdıktan sonra kenara alınması gibi.

Sonuç olarak çok doğru bir karar olmuş bence. Alaeddin Hoca inşallah başarılı olur bundan sonraki kariyerinde. Antalyasporumuz adına da hayırlı olsun.